lördag 7 januari 2012

Veckans renoveringsobjekt

Håll i hatten för nu blir det annan färg än vad ni är vana vid!
 Lovade strax innan nyår att visa hur vår ljuvliga hall inne i huset såg ut
innan vi började renoveringen.

Först några före bilder...





Så här såg det alltså ut innan vi flyttade in. Tak och väggar i trapphuset var klädda med kork.
Som en gigantisk anslagstavla ungefär.
Så praktiskt... ;)


Så här blev det efteråt...

Denna byrå står för tillfället uppe i Hannas rum. Men gillar när det såg ut så
 funderar faktiskt på att byta tillbaka...

Räcket lämnade vi in för sprutlackering

Korken är borta...

Just nu ser det ut så här i hallen, men som sagt. Det kan ändras!


Idag är ännu en slöar dag.
Jag och Mellan M sov till 09.45, vet inte när det hände senast.
Mannen har tagit med den store killen för att åka till Alingås och inhandla nya kläder.
Mini M sover och jag borde ta tag i vissa saker, men det är väldigt lätt och väldigt skönt
 att landa på en stol. Och inte komma upp.... Haha!

I helgen nu så har vi börjat ge Mini M gröt. Han är nu snart ett halv år.
Hur är det möjligt att det kan gå så fort? Det ser för roligt ut!
Hade glömt av hur svårt det är för dom små liven att behålla maten i munnen.
Vem vet, kanske det kommer någon bild framöver...

Ha en mysig lördag vänner, dags att lyfta...
/ Anna Lena

7 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det blev i er hall! Aldrig sett kork på väggarna så där.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej och vad roligt med en ny bekantskap!
    Det där med korken var verkligen inte så fint. Fick gipsa om hela taket..
    Hoppas vi ses fler gånger!
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir!
    Kika in till mig jag har en utmärkelse till dig!:)
    Kram Carita

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken skillnad det blev! Så ljust och fint!
    Roligt att du tittat in i min blogg! Nya öppettider i butiken nu i vår, hoppas att vi ses!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Hej rara du. Tack för go kommentar. Och du, här kommer jag kika in många ggr. Lägger dig i min blogglista så jag håller mig uppdaterad;).

    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Oj vad snyggt, jag har en furutrapp hemma och vi planerar att måla den vit med. Några bra tips påvägen så det underlättar allt jobb?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Jaa, allt blev bra mycket bättre än vad et var innan. Hade varit illa annars ; Det där med att måla trappan tog sin lilla tid. Jag lämnar lite tips i din blogg, Linda.

    Roligt att ni tar er tid att lämna en kommentar!
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera