onsdag 11 januari 2012

Avslutat projekt


Jag har en förmåga att påbörja många saker, sedan kan det ta ett par veckor innan
det där sista blir gjort (oftast det där tråkiga...)
Så var det exempelvis med detta skrivbord och stol.
Skrivbordet påbörjade jag i december. Målade färdigt. Och sedan...
Stolen målade jag på nyårsafton. Helt plötsligt fick jag för mig att ha den klar innan gästerna kom. Knappt hade den torkat innan dom kom heller... Och sedan...
Men, härom kvällen så!
Då, fick jag fram en bit sandpapper och skavde av färg lite här och var. 
På mindre än en timma var det slipat och vaxat.
Varför ska det alltid dröja så med det lilla?





 
Här kan du se när jag tog tag i att börja med skrivbordet...
Det var vitt innan också, men med många lager färg, fula gropar och klistermärken...
Skrivbordet kommer från början från min mans föräldrahem, och har några år på nacken.

 

Stolen var beige/gul innan.
Stolsöverdraget kommer från Nyblom och Kollén.
Vill passa på att hälsa alla nya läsare välkomna!
Särskilt stort tack till Carita, som har bloggen Enelid vitt och lantligt som gav mig
en utmärkelse, tack!
Det är verkligen sååå roligt att så många nya hittat hit.
Roligt när ni ger er till känna också genom kommentarer.
Det trodde jag aldrig när jag började för några månader sedan!

/ Anna Lena

6 kommentarer:

  1. Jättefint med dina målade möbler. Kul att göra om och sen när det blir så bra. Tapeten gillar jag. Ha det gott. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Jättefina möbler!
    Gillar stilen på skrivbordet.

    Så är det nog för de flesta, det där allra sista blir uppskjutet hela tiden!

    Köpt några tulpaner än?

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Kanonfint, så mysigt!
    Å tapeten, den blev jag tokkär i... vart kommer den ifrån?
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Men så fint det vart med skrivbordet! Jag är också ute efter en fint skrivbord! Springer på loppisar och letar!:)
    Kram Carita

    SvaraRadera
  5. Tackar!
    Falsterbo heter tapeten och är en Boråstapet. Nummret kommer jag tyvärr inte ihåg...
    Finns i fler färger, men jag föll för den blå med en gång! Brydde mig inte ens om att fortsätta titta efter andra efter jag sett den =)

    Om du inte bums måste ha ett "loppisbord" så brukar det ofta finnas fina skrivbord på blocket.

    Och tulpanerna har inte inhandlats, än...

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hej Anna Lena! Så himla snyggt det blev du.
    Hoppas du har en fin helg.
    Kram på dig.

    SvaraRadera