tisdag 17 januari 2012

Nygammalt skåp

Hej på er!

För några veckor sedan köpte jag ett skåp av en kompis för att gömma undan alla
tråkiga pärmar och papper. Vi behövde ha något i det nya arbetsrum som vi ordningsställt
under heeeela hösten. Jösses, vad det dragit ut på tiden men i och med lördagens
loppisfynd så är det nu bara några små, små detaljer kvar.

Nu på morgonen fick jag sytt till den spets som sitter innanför dörrarna.
Jag hoppas dom svarta pärmarna syns lite mindre
men funderar ändå på om jag inte ska måla dom...




För en gång skull slapp jag måla skåpet, då det  redan var vitt.
 Lite nya beslag och omsydda spetsgardiner från lördagens loppis så
känns nu skåpet färdigt.

Nu är det bara taklampan som jag också hittade i lördags som skall upp.
Det får jag nog ha lite hjälp med, men hoppas snart kunna visa er.
Sedan är den gamla tvättstugan ett minne blott, för då är arbetsrummet klart.
(För denna stund... haha!)


/ Anna Lena

Ser ni förresten förändringen?
Vågar inte ens avslöja hur lång tid det tog innan jag fattade hur man gjorde, haha!

5 kommentarer:

  1. Så himla fint skåp!
    Tycker att "gardinerna" passade jättebra där innanför.

    Skam den som ger sig, heter det ju, ibland tar det lite tid, men bra blev det.

    Kramar Anneli.

    SvaraRadera
  2. Så snyggt skåp, och härligt att hitta ett vitt, annars brukar man ju få måla om allt snyggt man hittar.
    Trevlig kväll!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Så fint skåp och så fint du har fått det på bloggen!:) Säger som Anneli! Skam den som ger sig! Kram Carita

    SvaraRadera
  4. Klickade mig vidare från Linnebo...och hamnade här. Så trevlig blogg...och så fint du har det. Hit kommer jag gärna tillbaka.
    Nilla

    SvaraRadera
  5. Rummet blev jättefint med skåpet.
    Ha en bra vecka.
    Kram.

    SvaraRadera