tisdag 31 januari 2012

En värmande brasa


Nu äntligen har det kommit lite kyla hit till södra Sverige.
Så idag har jag burit in ved och eldat för fullt. Mysigt!












Veden förvarar vi i gamla potatislådor som kommer från min mormor
 och morfars gård. Kan fortfarande känna det kompakta mörker och den fuktiga
luft som var inne i potatiskällaren. Nästan som i en otäck deckare...

Som ni ser på bilderna har även solen strålat in idag och det är välkommet.
Känns som ett tecken på att vi går åt rätt håll, eller hur?

/ Anna Lena

7 kommentarer:

  1. Så mysigt med brasa...det önskar jag att jag hade nu på vintern. Vi har braskamin nere på Österlen..men det hjälper ju inte här ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh så mysigt du har det!
    Härligt med en brasa när det "kyler" på.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående, en brasa såhär i kalla vinterrusket höjer mysfaktorn riktigt mycket. Vi eldar både i vår lilla kamin och i vår kakelugn så mycket det bara går under den här årstiden, spraket å värmen gör så mycket för trivseln här hemma.
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  4. Ja, du har det jättemysigt.
    Taklampan är bara så fin. Vi hade två stycken, men dom gick inte att sätta upp för vi har så lågt i tak.
    Ha en skön kväll
    AC

    SvaraRadera
  5. Så mysigt du har det, nu är jag jättenyfiken på resten av huset:) Vi ses på torsdag, hoppas du fått ihop ett härligt gäng. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så fint du har det!!!!!!!!!!!!!!!

      Gillar allt jag ser i rummet.................

      Potatiskorgarna med veden i, så charmiga.
      Jag minns mina morföräldrars potatiskällare på landet, kall, fuktig och fullt av spindlar i taket! Usch.

      Ha det gott,
      Kram Anneli.

      Radera
  6. Hejsan Anneli! Så himla mysigt med en brasa, och brädväggen bakom är jättefin, så himla fint du har det!! Vedkorgarna är supercharmiga!!
    Tusen Tack för tipset ang hur jag ska göra med mina bilder, hade ingen aning om att det låg där sparade, har varit inne och kikat och ska in en gång till nu och se om jag kan kasta lite gammalt så jag får mer utrymme vid sidospalten, annars får jag väl betala jag med, men det var ju inte så himla dyrt som tur är :-)) Ha en toppenfin dag!!

    Stor KRAM Paula

    SvaraRadera