måndag 9 januari 2012

På resande fot...

Nu har vi kommit så långt i det nya arbetsrummet att det som var där innan vi gjorde om
ska komma tillbaka dit igen. Förut hade vi ett skåp där vi förvarade saker
som vi inte använder så ofta. Typ spel, pussel, cd-skivor, filmer...
Men det skåpet är borta nu. Jag har funderat fram och tillbaka på en bra OCH snygg lösning.

I förra veckan när jag var hemma hos en kompis fick jag se att hon hade ett gäng resväskor
liggandes ovanpå ett skåp. Snyggt tänkte jag. Åkte hem och tänkte på dom där väskorna. 
Någon dag efter kom idén med att ha dom ovanpå "skåpet" där vi byggt in
varmvattenberedaren, reningsfilter osv. Så då började hjärnan gå på högvarv kan jag lova.
Jag ville ju få ording på detta NU!
Inte börja springa runt på loppisar och leta.
Ringde direkt till svärmor och hörde med henne. Hepp inga väskor där...
Då kom jag på att mamma alltid haft en jämte symaskinen. Men den har jag inte sett på ett tag,
tänk om den var slängd? Snabb koll med mamma som var på jobbet
visade det sig att den bara var undanställd på vinden...
Tjohoo!!!

Men, med bara en väska kommer jag inte långt. Och kan ni tänka er.
När jag frågade Linda som jag var hemma hos, var hon fått tag på sina, så visade det sig
 att hon inte ska ha kvar dom.
Kan man ha mer tur??

Blev så nöjd över hur bra det blev. Och glad över att fått undan alla kassar
som stått i bastun.










Bakom den vita "väggen" har vi alltså byggt in filter och annat kul ;)
(Väggen går att hänga av om det behövs). Under den lilla bänk som ses finns
kranen där vi stänger av vattnet. Detta var tvättstuga när vi flyttade in.
Men har nu blivit ett arbetsrum istället.



Så här ser det ut i en av väskorna...
Det blev mitt söndagsnöje klockan tio i gårkväll ;)


Min pappa som lämnade av en av väskorna här, ruskade på huvudet
och önskade mig trevlig resa...
Tack!

Han anade inte vilken tidsresa jag gick igenom igår med alla cd skivor.
Allt från Peter le Marc, Winnerbäck, The Pinks till Hassan och Rally.

/ Anna Lena

Nu blev det väldigt mycket text, hoppas ni orkade er igenom det.... ;)

4 kommentarer:

  1. Vad fint med väskorna,I like it. Ha så bra. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jaa, blev riktigt nöjd!
    Roligt att du hittade hit! Ska ta och bege mig till dig på en gång =)

    Kram Anna Lena

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt fint hem du har!
    Råkar du på fler resväskor än du behöver är jag spekulant. Har några ovanpå garderoberna i vårt sovrum men vill har fleeeer!

    /Therese W

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen jättefint ut med alla gamla resväskor.

    Hälsningar Anncathrine

    SvaraRadera