tisdag 5 juni 2012

Men, hur GÖR du?


Jag får frågan emellanåt hur gör du? Svaret är....
PLANERING!!!

Tråkigt men nödvändigt när båda två vill kunna träna, och med tre barn är det ett måste.
Varje Söndag åker almanackan fram och veckans alla aktiviteter skrivs in.
Under hela vintern/våren har vi haft sådan tur att våra träningspass legat samma dag, vilket också
nästan kräver minutiös planering. När mannen kommer från jobbet måste maten vara färdig för
att sedan jag eller han snabbt ska hinna äta innan någon av oss sticker iväg, och när den ena kommer hem står den andra i dörren, på tur att åka... 
Så tack vare att vi båda haft samma träningsdagar, så har vi ändå fått fyra kvällar tillsammans.
Tre kvällspass och ett dagspass på lördagen har gjort att jag haft möjligheten att få till 4 pass/v.
En dag har varit krånglig, då det varit 15-20 min som ingen av oss är hemma.
Men tack vare syskonbarn så har det fungerat!

Nu när det är ljusare ute har båda förlagt mer träning ute, vilket jag tycker kan vara svårare.
Men det har mer med disciplinen att göra, då det finns så mycket annat man vill göra.
Men eftersom Mini M alltid vaknar kring sju så kan jag ibland hinna ut innan helgens aktiviteter börjar, och då är det gjort. Men hittills har det gått bra, det har ju varit så skönt ute!


                                                                                              
Vad gäller mat har jag försökt gå efter följande:
- Frukost, lunch, middag samt två mellanmål
- Tagit mat en gång
- Lite mindre potatis, pasta, bröd. 
- Undvikit fika under veckan
- Popcorn (egen poppade) istället för godis

Här är det återigen planering som gäller. Veckomatsedel och alltid matlådor i frysen.
Och min dåliga karaktär gör att vi nästan aldrig har några "goa grejer" i frysen, ha ha!
Jag är inget större fan av tårtor och desserter, flera gånger har jag tackat nej. Oartigt - jag vet!
Men varför ska jag äta något som är onyttigt och som jag dessutom inte tycker om???




Det är väl ungefär så jag gjort. 
Träningsdosen just nu består av två pass Body pump och tre pass löpning/vecka.
Snart kommer jag frysa mitt kort, så då blir det ingen styrketräning. Har lite, lite planer på att damma av redskapen här hemma, men jag vet inte... ;)

Nä, nu ska jag snart iväg och förnya min mans garderob innan det blir tjejmiddag ikväll.
Så kvällens Body pump utgår, istället blev det en promenad på 7.9 km med barnvagn på
förmiddagen medans dom stora var i förskolan.
Nu ska jag äta och dricka gott :)

 / Anna Lena

Bilderna är i från helgens tripp till Öckerö, och hur sugen blir
 man inte på att ha ett hus där då???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar