torsdag 28 juni 2012

Att stjäla från ett barn


Är ju verkligen inte okej, eller?
Men, jag måste erkänna JAG HAR GJORT DET!


Ser ni sockerlådan?
Den och korgstolen köpte jag på en loppis förra våren och efter piffning passade dom
 utmärkt här i hörnet på vår altan. Så kom hösten. Jag grejade i barnenns rum och
Mellan M lämnade sin spjälsäng och fick en växasäng.
Då kom det där med sängbord... Jag hade ju faktiskt två lådor och vad passade inte bättre att dom
fick var sitt som sängbord? Sagt och gjort. Lika sängar och lika sängbord, så sött ;)

Men nu då? När altanen skull piffas inför sommaren. Inget bord som passade.
Hade ute 3-4 objekt på altanen. Men antingen för litet, stor, klumpigt, högt... ni vet.
Så gissa vad jag gjorde? Jag gick upp en våning och snodde ner en sockerlåda...
Så nu är stackars Mellan M sängborf, om så bara för ett tag.

Så här såg stolen ut innan min snälla pappa förbarmade sig över den och sprutmålade den...


Och nu gjorde han den så här fin...



Bästa pappan!



Kollade för skoj skull efter en likadan låda på blocket. Men betala 300-500 kr, NO WAY!
Jag gav 30 spänn för den ena och inget för den andra, så letandet går vidare.

Jaa, och just så trevligt som det ser ut på bilden har jag haft det ikväll...
Barnen sov, mannen iväg på fotboll. Jag, bloggen och lite vin, livet är bra gött emellanåt ;)


Nu ska jag in och lägga emellan två tårtor inför morgondagens kalas
då vi ska fira Store A och Mini M.

Och ett stort TACK för alla komplimanger om hatten!
Efter det så kommer den åka på fler gånger ;)

/ Anna Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar