tisdag 23 oktober 2012

Enkel och supergod sallad... (och invägning...)

 
Här har det verkligen varit fullt upp i några dagar, men nu är jag här igen ;)
 I Fredags var det först jobb, men kan ni tänka er... jag både hann och kom ihåg att väga
mig innan!!! -0.7 kg denna vecka :) 
Efter jobbet testade jag och svägerskan på ett nytt träningspass, TRX. Roligt och bra
mycket jobbigare än vad jag trodde. Kan absolut bli fler gånger!
Sedan var det kräftskiva med mina syskon och föräldrar och i Lördags firade vi mannen som tidigare i höstas fyllde 40. När han fyllde hade vi familjen här, så i Lördags var det dags för några kompisar. I Söndags hanns det med en löptur innan det var dags för middag med våra föräldrar och
 på kvällen gick vi "Lights in Alingsås" med några vänner.
Sedan var det ny vecka igen med öppna förskolan och planering med en
dekorationsgrupp som jag ingår i.
 Men idag är det ingenting inplanerat. Vi tog sovmorgon allihop, så vi blev to.m sena till
förskolan. Nu är jag inkommen från en lång skön promenad, Mini M ligger kvar ute i vagnen
och sover, och här sitter jag...
Så skönt!
 
Vårig primörsallad...
Så heter den, och i somras gjorde vi den var och varannan dag till grillen.
I Lördags hade vi den till porterstek och potatisgratäng. Lika uppskattad då som i somras
vårig primörsallad till trots... Den funkar även på hösten ;)
 
 
Sparris (koka 3 min och dela sedan)
Sockerärtor (koka 1 min)
Röda småtomater
Gula småtomater
Oranga småtomater
Fetaost
Avocado
Morötter (skiva och koka innan)
Mango
 
Dela och blanda som du vill. Ta det du har hemma och ta så mycket du vill av det du
 tycker om. Tack vare avocadon, mangon och fetaosten blir den extra gojjsig och god.
 
Någon som sett "torka aldrig tårar utan handskar"?
En serie i tre delar av Jonas Gardell som gått i svt på Måndagar.
Om homosexuellas behandling på 80-talet, kan man nog beskriva den som.
Kan verkligen rekommenderas. Ska nu se sista delen på play, medan Mini M fortfarande sover
Lyxigt, eller hur :)
 
/ Anna Lena

2 kommentarer:

  1. Salladen måste jag göra någongång, lät mycket god.
    Har tyvärr inte sett den serien ännu men har spelat in alla avsnitt så ska nog kika på den en kväll nu i veckan.
    Ska vara väldigt bra...........och hemsk.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset med chokladbollarna, det måste jag testa någon gång!:)
    Och tack för receptet på salladen, lät jätte gott!
    Kul att testa nya träningsformer också. Jag är så glad över att det känns kul att springa igen och funderar nu på hur jag ska få till tre rundor den här veckan. Mötet jag trodde skulle vara vid sex på torsdag är redan vid fem och den timmen hade jag behövt för att hinna allt den eftermiddagen.
    Kram

    SvaraRadera