måndag 21 maj 2012

Nytaggad!


Usch, vilken svacka jag befunnit mig i... Har totalt saknat motivation, lust och ork till att träna.
Har inte riktigt vetat hur jag ska gå vidare när det blivit lite ändringar bland favoritpassen
på träningsanläggning jag går på. Dessutom vill jag få in några löppass samtidigt med det andra.
Men hallå??? VAR finns tiden? 
Men nu känns det som vändningen kommit! Jag pratade med en kompis i veckan som även
är utbildad hälsocoatch och som jobbar på en sportanläggning. Det är så skönt att kunna
bolla med någon, så tack Hanna!
Nu ser det ut som att det blir två pass body pump i veckan för att stärka upp kroppen och
däremellen två kortare joggingpass på veckan och ett lite längre på helgen. Känns helt okej.
Igår kväll vid halv åtta stack jag ut och det var med blandade känslor jag återvände hem efter 8 km.
Det var otroligt skönt väder, lagom varmt och nästan vindstilla. Men oj, vilka tunga ben.
Det märktes att det bara blivit kortare sträckor det sista. Bitvis kändes det som att vaderna var fastklibbade mot asfalten, gick knappt att lyfta det sista. Men det gick!
Efter en dusch och lite kvällsmat på altanen så kändes det väldigt bra för självförtroendet :)

                                                                                                      Bild: Internet

Började även häromdagen att skriva upp allt jag äter, vilket jag inte gjort tidigare. I och med det hoppas jag få lite bättre koll och bättre måltider. Tror även det är dags att göra om matsedeln...
Visst att det kan vara gott med kålpudding och köttfärsgratäng men nu vill jag ha mer
somrig mat med grillat och pastasallader!

                                                                                                      Bild: Internet
Nya tag som gäller alltså!

Idag står bilbesiktning på schemat, roligt ;)
Det är i Vara, dit jag i princip aldrig åker till. Jag vet att dom har en del trevliga
inredningsbutiker, men inte med tre barn ;) Så idag får det bli Yrvädret, en bra klädbutik för barn.
Mellan M behöver bl.a en ny keps, sedan får det bli en glass till barnen tror jag.
Men först nu på förmiddagen ska vi upp i barnens garderob och rota fram shorts!
Ha en skön måndag, alla!
Här skiner solen från en blå himmel och det är VARMT :)

/ Anna Lena




1 kommentar:

  1. Hej.. Tack för en underbar blogg.. kikar in då och då och blir ALLTID inspirerad.

    Ang din motivation.. tror inte det finns någon som ALLTID har den på topp, viktigaste är att du vet att du har kraften att ta fram den och viljan att vilja. Ibland åker motivationen för att tex tid inte finns, eller att man har vart sjuk till och från. Inte mer konstigt än så, men som du beskrev,ett samtal med Hanna så är motivationen och känslan på plats..Låt Hanna vara ditt bollplank och när det känns motigt så ring..

    Min tid finner jag på lite olika sätt, när wilma ändås är å dansar så tar jag en runda (istället för att fika)när man har lunch så äter man en lite lättare å så frå det bli en 3 km runda (oga tidsbrist) men det är ju ändås en runda.

    När mikael kommer hem får han plocka in disk och wilma lägger ju sig mer eller mindre själv så då kan jag ta en runda och även där har jag fått in strectch och lite core..

    När vi är ute och Wilma leker i lekstugan eller cyklar eller liknande så kan man ta fram hantlar,matta och core boll så är det lite tid där med..(wilma är gärna med å tränar)
    Man får vara lite flexibel.
    Hoppas du får lite inspiration och ser möjligheter,du kan ju ha barnen som vikter hahahah..

    Nä skämt å sido.. Nästa gång du vill ta en runda runt vårgårda så lämnar du barnen här en stund, INGA PROBLEM ! Må gott å lycka till // Maria

    SvaraRadera