torsdag 31 maj 2012

Mamma-dotter dag


Just vad det blir idag! Idag ska jag och mamma iväg på lite shopping. Det blir en tur till
 Överby utanför Trollhättan. Har inte varit där sedan jag och mamma var där för 7-8 år sedan.
Samma dag hade jag precis börjat äta Tiparol för bältros. Av den shoppingen kommer jag mest
 ihåg att biverkningarna satte in med full styrka (illamående, kräkningar...)
Fick stanna bilen på vägen hem och kräkas... USCH!

Först och främst är det kläder till ett bröllop jag behöver, men även annat, naturligtvis ;)
Nya löpskor är ett måste. Var ute i gårkväll och även om det gick i skogen på mjuka stigar
kändes varenda steg i skenbenen. Aj! Annars kändes hela turen väldigt skön. Oftast tar det ett
par km innan allt flyter, men igår kändes allt bra från början till slut, skönt :)

 Idag kommer lite bilder från i Söndags då det var morsdag. På dagen var vi med min mans
familj i Ulricehamn och på kvällen kom mina föräldrar och min morbror hit.


Denna möbelgrupp köpte jag på blocket förra sommaren, bästa trädgårdsköpet på länge.
Ett måste sådana varma dagar som vi haft nu.







Det blev grillad kyckling, fläskfile, sallad och lite bröd.
Enkelt och gott, och som ni ser så var jag utsvulten... ;)


Efterrätten blev vit mascarponetårta med vattenmelon, vindruvor och ananas.
Barnen valde hellre päronsplitt, eller som Store A säger: Päronspriit :)
Mini M nöjde sig med brödsmulor...


 Svårt att tro idag att vi var tvungna att sitta i skuggan för att det var för varmt på altanen...

Ser ni förresten stolparna bakom bordet mot hagen?
Där hoppas jag vi ska få upp ett staket i sommar, visst hade det gjort sig bra!?
Taggtråd känns inte så smidigt att ha som tomtavgränsning
bara väntar på den dagen då någon får lite bråttom med benen eller med cykeln...
AJ! AJ! AJ!

/ Anna Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar