måndag 14 maj 2012

Hur surt var inte det då???

Usch sicken tråkig dag det varit här idag. Regn, regn och .... REGN
Jag som hade tänkt mig vara ute och greja idag fick istället hela nedervåning städad.
T.om golven fick sig en våt välbehövlig omgång. Mini M kryper för fullt och dreglar lite överallt,
 så här är nu golven ständigt så där mysigt kladdiga...

Helgen gick som vanligt i ett nafs. I fredags var det utflykt med öppna förskolan till Borås djurpark.
I lördags var det trädgårdsfix. Grannen var så snäll och hade levererat hit koskit, så nu är
odlingslådorna nästan klara. Jordgubbar, rabarber, hallon, smultron, gräslök är kvar från förra året. Morötter och ärtor satte jag i lördags. Nu är det bara potatisen och rödbetorna som ska ner.
Hade önskat mer plats men det får vänta något år. Det är mycket som ska göras nu ändå.
Det blev en hel del gjort och det var skönt att på kvällen kunna bocka av lite på listan.

Inte bara djur på Borås djurpark...

Jag hade även med en hel del uteplanteringar på listan. Påskliljorna har gjort sitt kan man säga...
För att vara riktig effektiv tänkte jag åka till ett växthus som vi har i närheten, där hittar jag alltid mycket bra. Skyndade mig från jobbet igår för att hinna. Vad har dom gjort då??? Jo, ändrat öppettiderna :(
Hur surt var inte det då? Så när jag kom var det stängt. Tydligen uppdaterar
 dom inte sin hemsida så ofta... Grrr...
Så istället för att hem och plantera åkte jag hem och la mig på altanen. I fem minuter.
Telefonen ringde och det blev en löptur istället. Lite grill på det och helgen var slut....

Listan finns kvar och kanske, kanske kan det bli blominköp i morgon istället.
Nu ska jag se det sista på 4:ans trädgårdsdrömmar. Vilket inspirationsprogram!!!

/ Anna Lena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar