måndag 24 oktober 2011

Måndagsmys

Vilken helg vi haft!
I lördags morse väckte jag familjen och tillsammans med en annan familj åkte vi till Skövde och äventyrsbadet där.
Jag och en tjejkompis hade bokat detta till våra män som en födelsedagspresent tidigare i höstas. Och dom hade inte anat något, så kul!
Dagen innan packade jag väskor till mig, barnen och mannen. Fixade även med pastasallad som jag fick gömma i garaget.... På morgonen gick jag upp tidigt för att packa bilen i all hemlighet med väskor, vagn, mat... Det blir en del med tre barn!
När jag och minstingen var klara och frukosten var dukad väckte jag dom övriga i huset. Snacka om en yrvaken och förvånad man!
Natten spenderades på hotell. Hela familjen i sängen ätandes godis och såg tv på kvällen, mysigt! Barnen slocknade innan klockan var åtta och då började det riktigt myset. Fram kom en inspirations tidning om julen och choklad!!!

Söndagen var vi på Stellas lekland så idag har vi bara tagit det lugnt. Tror alla var nöjda med helgen. Vi vuxna tyckte nog det var lika kul att bada som barnen!

Men nu är det vardag och måndag igen. Som iofs snart är slut. Dom stora slocknade tidigt ikväll så jag och minstingen passade på att baka. Han sov han med (på köksbänken, så intressant tyckte han bakning är...) så egentligen var det väl bara jag och karlavagnen...



Lite Silviakaka





Och godast av allt... Kanterna


Det är vad jag kallar Måndgasmys!

/Anna Lena

1 kommentar: